Projecte HIDALCOM. Hidrodinàmica aplicada a embarcacions de vela d'alta competició
Objectius
Des de 2003 i a través d'un conveni de col·laboració amb la Real Federació Espanyola de Vela (RFEV) la realització d'activitats i projectes específics d'I+D+i en tot tipus de camps que puguin resultar d'interès per a ambdues institucions i en concret en aquells relacionats amb la Hidrodinàmica dels Bucs de Vela. Els primers projectes han estat:
- HIDALCOM- 001. Desenvolupament d'un escorímetro basat en l'ús de clinómetros d'alta precisió (equip i aplicació informàtica) per a la realització de la mesura de braços adrizantes en embarcacions de la classe creuer-regates.
- HIDALCOM- 002. Assajos a escala 1:1 per a l'optimització d'orses per a la classe olímpica Tornat.
- HIDALCOM- 004. Assajos a escala 1:1 d'un casc de la classe olímpica “49er”, amb carena nua, tres orses i dues caixeres de timó, per a obtenir la configuració òptima de cara als Jocs Olímpics d'Atenes- 2004. Els resultats han aconseguit que el veler espanyol obtingués la medalla d'or en la competició olímpica.

Paraules clau
Velers
Orses
Estabilitat
Carenes
Timons
Classificació UNESCO
3301 12 Hidrodinámica
3319 02 Vaixells
3319 08 Arquitectura Naval
3319 12 Construcció Naval
Investigadors
Eloy Carrillo Hontoria, Enginyer Naval.
Juan Carlos de la Rosa Escribano, Enginyer Tècnic Naval.
Entitat financiadora
Ministeri d'Educació i Ciència, a través de la RFEV i del Centre d'Alt Rendiment de Vela de Santander.
Data d'Inici
2003
Data de Finalització
2004
Les noves publicacions del CEHIPAR es poden obtenir des d'aquesta web a través de l'apartat "publicacions" o sol·licitant-les a través de l'apartat "comercial".